Oruç

Ramazan Ayında Nasıl Kilo Verebiliriz?

Ramazan ayında oruç tuttuğumuz için yemek öğünlerimiz, yemek yeme saatlerimiz değişecek ve uzun süreli açlık dönemleri olacaktır. Bu nedenle ramazan ayında kilo vermek istiyorsak dikkatli olmalı,ramazan ayı boyunca belirlediğimiz düzende ve kalori hesabında beslenmeli ve bol su tüketmeliyiz. Aksi durumda oruç tuttuğumuz halde  kilo alabiliriz. Bu durumla karşılaşmamak için oruç tutarken uygulayacağımız iki yöntem vardır.

Birinci yöntem ramazan ayından 15 – 20 gün önce bir diyetisyene gitmektir. Ramazan ayının başlangıç tarihinden önce gitmemizin nedeni vücudumuzun küçük öğünlere alışması ve midemizin küçülmesini sağlamaktır. Diyetisyenimiz bize besinlerin kalori değerlerine göre bir diyet hazırlayacak ve gün içerisinde bu diyete göre yemek yeme alışkanlığı kazanmamızı sağlayacaktır Bu sayede ramazan ayı oyunca hem oruç tutup hem de diyetisyenimizin verdiği kalori hesabına uyarak hem zorlanmadan oruç tutmuş oluruz hem de kilo kaybederek zayıflamış oluruz.

İkinci yöntem ise diyetisyene gitmeden kendi yöntemlerimizi uygulamaktır. Bu yöntemde, azami, dikkat ederek beslenmeliyiz. İlk sahur gecesinde normal yediğimizden daha az yemek yemeliyiz. Gece yenilen yemek sonrası sindirim başladığında kan şekeri yükselecek gün içinde oruçlu olduğunuz için yemek yemediğinizden kan şekeriniz hızlı bir şekilde düşecektir. Bu durum sizin çok fazla açlık duygusu hissetmenize sebep olacaktır. İftar yaptığınızda açlık hissinin yönlendirmesi ile normalden çok fazla yemek yiyecek ve yine kan şekerini normalin üzerine çıkaracaksınız. Bu döngü bu şekilde devam edip gidecek ve sizin kilo almanıza neden olacaktır. Bu durum oluşmaması için sahurda; hafif kahvaltı türü veya haşlanmış lifi sebze türü yemeklerden,  normal öğünden az öğünler şeklinde yenmelidir. Bu sayede kan şekeri oranı kontrol altında tutulmuş olur. Gün içinde oruç tutulduktan sonra iftarda kesinlikle hafif, yağsız, haşlanmış yemekler tercih edilmelidir. Uzun süreli açlık durumunun üzerine ağır, yağlı ve kızartılmış yiyeceklerin sindirimi zor olacak ve hareket etmenizi engelleyecektir. Bu nedenle yemek seçimine dikkat edilmelidir. İftar açılırken çok su tüketilmemelidir. Su tüketimi sahur yemeğine kadar aralıklı olarak yapılmalıdır. İftarda yenilen yemekten 40 dakika sonra 30 dakikalık hafif bir akşam yürüyüşü yapılarak iftarda yenilen yemeklerin yakılması sağlanarak vücutta depolanması engellenmiş olur. Yürüyüş sonrası oluşabilecek açlık hissini engellemek için şerbetli tatlı yerine lifli meyveler tercih edilmelidir.  Lifli yiyecekler midede uzun süre kalacağından açlık hissi oluşmasını önleyecek ve fazladan yemek yemenizi engelleyecektir.

Bu düzende ramazan ayı boyunca yemeklerinize dikkat edip, yürüyüşlerinizi yaptığınızda ramazan ayı sonunda kilo vermiş olacaksınız. Ancak bu verdiğiniz kilolar sağlıklı ve kalıcı olarak verdiğiniz kilolar olacaktır. Diğer türlü ise verdiğiniz kilolardan fazlasını ramazan ayı sonrasında alırsınız.

Related Articles

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir