İslamda Aile

İki Bayram Arası Nikah Yapılır mı?

Halk arasında yaygın olarak bilinen ve inanılan bir düşünce olan iki bayram arası olan şevval ayında düğün yapılmasının haram olduğu, nikah kıyılmasının ise caiz olmadığıdır. Halkımız arasında bu düşünce batıl bir inanış olarak yayılmıştır ve günümüzde halen geçerliliğini korumaktadır. Peki gerçekten iki bayram arasında nikah kıymak ve düğün yapmak günah mıdır, caiz değil midir?

 

Haram olmasının rivayetleri

 

İki bayram arasında düğün yapmanın ve nikah kıymanın haram olduğu ve günahlardan sayıldığı bilinir. Bunun sebebi olarak da kesin olmamakla birlikte iki rivayet vardır.

Bu rivayetlerden birincisi; peygamber efendimiz ( sav ) ölümünden sonra ramazan bayramını takiben bir veba salgını başlamış ve yayılması engellenememiştir. Veba salgınından dolayı çok sayıda insanın ölmesinden dolayı Allah cc. Kendilerini cezalandırdığını düşünen  müslümanlar iki bayram arasına denk gelen şevval ayını uğursuz bir ay olarak kabul etmiş ve hayırlı olan hiç bir işi bu ay içinde yapmamışlardır.

Bir diğer rivayet de; peygamber efendimizin eşi Hz. Aişe annemize düşman olan Rafizilerin ve Şia taifesinin Hz. Aişe’nin peygamber efendimizle nikahlandığı tarihin şevval ayı içine denk gelmesinden dolayı şevval ayını uğursuz ay olarak kabul etmiş ve bu düşünceyi yaymış olmalarıdır.

Peki gerçek böyle midir? Tabiki gerçek bu şekilde değildir. Dinimize ve inancımıza göre iki bayram arasında nikah kıymak veya düğün yapmak günah değildir, haram değildir ve caizdir. Peygamber efendimiz ( sav) eşi Hz. Aişe  ile şevval ayı içinde nikahlanmış olmasından dolayı nikah ve düğünlerin şevval ayı içinde yapılmasında hayır vardır. Hz. Aişe annemim bu konuda : ‘’ Allah’ın Resulü, beni Şevval ayında nikâhladı ve Şevval ayında benimle gerdeğe girdi. Resûlüllah’ın kadınlarının hangisi, O´nun yanında benden daha nasipli olmuştur ? ‘’ şeklinde buyurarak şevval ayının hayırlı olduğunu ve nikahların şevval ayının içinde yapılmasının haram olmadığını ve caiz olduğunu belirtmiştir.

Ramazan ve Kurban bayramı arasında nikah kıyılamamasının gerçek sebebi Cuma namazıdır. Cuma günlerine denk gelen bayram günlerinde nikah kıymak ile meşgul olunduğunda Cuma namazı kılınamaz ise kıyılan nkah caiz olmaz. Müslümanlar için farzı ayn olan bir ibadetinyapılmasına engel olan her şey caiz değildir.  Bu nedenle nikah kıymak ile ilgili iki bayram arası gibi bir batıl inanış yanlıştır.

Peygamber efendimiz (sav ) Hz. Aişe ile şevval ayında nişanlanmış ve üç yıl nişanlı kaldıktan sonra yine şevval ayında nikahlanmıştır. Peygamber efendimiz ( sav ) şevval eyında nikahlandığı için şevval ayında nişanlanmak ve nikahlanmak sünnet olmuştur. Bu nedenle iki bayram arasında nikah kıymak caiz sünnettir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir