Helal ve Haram

Âdet Sebebiyle Haram Olan Durumlar Nelerdir

1) Namaz Kılmak
Adetli bir kadının namaz kılması caiz değildir, ister vacip ister farz ve hatta nafile olsun hiç bi şekilde namaz kılamazlar. Hz. Muhammed (s a v) Efendimize âdet hakkında soru soran bir bayana : Âdet olduğun süre namazı bırak, âdet sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namazı kiI (Bu harı, tane, 19,2 4, Müslim, tane, 62)buyurmuştur Bu şekilde bir karı tilâvet ve şukur secdesini de yapması imkansız. Hanım âdet olduğu sure zarfında kılamadığı namazları kaza etmesine gerek yoktur ve zaten istese de kaza sayılmaz. Namazlar her gün aynı şekilde tekrarlandığı için islam dini bayanlara bir kolaylık yolu göstermiştir

2) Oruç Tutmak

Adetli kadının farz, nafile ve vacip olan hiç bir orucunu tutması da caiz değildir. Ancak tutamadığı farz oruçları sonradan kaza eder.
Oruç senede bir kere farz olduğundan onu kaza etmekte bir güçlük yoktur
Niyet edilerek başlanmış olan farz yada nafile oruçlar da bu vesileyle bozuldukları zaman sonradan kaza etmeleri gerekmektedir.(Şafii mezhebine göre gerekmez)

3) Tavaf Yapmak

Adetli kadının tavaf yapması caiz değildir. Ziyaret tavafından ilkin âdet gören bir bayan temizleninceye kadar bekleyip sonrasında tavafını yapar. Eğer temizlenmeden ilkin ziyaret tavafını yaparsa geçerli olmakla beraber günah işlemiş olur Bu ful sebebiyle bir ceza kurbanı(deve yada sığır kesmesi) gerekir .

4) Kur’an Okumak

Adetli hanım Kur’an okuyamaz. Sadece adetli hanım, yakarış ayetlerim, yakarış niyetiyle okuyabilir Kur’an öğreticisi bir hanım da kelimelerin aralarını ayırarak ders verebilir (el-Fetava’l-Hındıyye. 138, Tahtavı, s 114 Maliki mezhebine nazaran adetli bayanların kanaması devam etmiş olduğu surece ezbere yada el sürmeden yüzünden Kur’an okumaları caizdir Kanama kesildikten sonrasında boy abdesti almadan Kur’an-ı Kerim okumaları caiz değildir.
Bu durumda yakarma ayetlerim Kur’an kastıyla okumak caiz olmadığı şeklinde, kendilerinde yakarış manası olmayan ayetleri yakarma niyetiyle okumak da caiz değildir.

5) Kur’an-ı Kerim’e Dokunmak

Adetli kadının Kur’an okuması caiz olmadığı şeklinde Kur’an’a dokunması da caiz değildir Sadece ayrı olan bir kılıfla el sürülebilir. (Şafıı mezhebine bakılırsa ayrı kılıfla da el sürülemez).

6) Mescide Girmek

Adetli kadının beklemeden geçmek suretiyle de olsa mescide girmesi caiz değildir. Çünkü mescitler namaz kılmak için yapılmış dini mekanlardır. Bir kimsenin bu şekilde mukaddes bölgelere girmesi caiz olmaz Sadece şiddetli yağmur yada kotu insanların şerrinden korunmak benzer biçimde bir zorunluluk bulunması durumunda adetli hanım mescide girebilir.

7) Cinsel Münasebette Bulunmak

Adetli bir hanımla cinsel ilişkide bulunmak adama haram olduğu şeklinde, buna rıza gösteren hanıma da haramdır.
Adetli hanımla cinsel ilişkide bulunmak caiz olmadığı şeklinde, üstünde örtü olmaksızın kadının göbeğıyle diz kapağı arasından cinsel yönden kösnü sizde olsa yararlanmak da caiz değildir.
Peygamber Efendimize bu konu ile ilgili soru soran bir sahabeye şu şekilde cevap vermiştir ; Senin için göbekten üst tarafı serbesttir.
Adeti bitip kanının kesilmesiyle derhal cinsel ilişkide bulunması helâl olmaz. İlk önce kadının gusül abdesti alması gerekir ve sonrasında cinsel münasebette bulunabilirler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir